Errindlev Købmandshandel ApS

Så er der igen gået et år og datoen for generalforsamling er fastsat til torsdag den 16/3-2017 kl. 19.00. Dagsorden i henhold til vedtægterne.

Kom og hør hvordan det er gået.

Errindlev Købmandshandel er en lidt anderledes forretning. Den er et ApS. og ejerne af anparterne er byens borgere.

Der er også mange af byens borgere der yder frivilligt arbejde i butikken, ved at sætte varer på plads, rydde op og gøre rent.

Det gør de for at hjælpe med at holde omkostningerne nede, så vi kan beholde vores Købmand.

Fra 4 års fødselsdagen i 2014

Så blev der holdt 4 års fødselsdag for Købmanden som anpartselskab.

Lidt udskiftning i personalet blev også makeret.

Der blev sagt pænt farvel til Jakob og Lis og tak for deres store arbejds indsats for at få det hele til at lykkes i butikken.

Så blev der sagt velkommen til den nye fuldtidsansatte, Karin Kristiansen og den nye deltids afløser Majbritt Neumann.

 

 

Bestyrelsen

Valgt på den ordinære generalforsamling den 14. april. 2015: 

Formand:

Henriette Hansen Bødewadt,

Rødbyvej 13,

4895 Errindlev.

Telefon: +45 22 51 10 51

Email: RV.Henriette@gmail.com            

 

Næstformand:

Kirsten Bengtsson,

Errindlevvej 48,

4895 Errindlev.

Telefon: +45 40 33 51 22

Email: kiben@privat.dk

Kasserer:

Karin Andersen,

Havnevej 34,

4895 Errindlev.

Telefon: +45 29 42 76 49

Email: karin2en@live.dk

 

 

Sekretær:

Erik West Christensen,

Kærvej 15,

4895 Errindlev.

Telefon: +45 60 92 20 47

Email: ew@city.dk

 

 

 

 

Bestyrelsesmedlem:

 Annika Due

Fælledvej 5,

4895 Errindlev.

Telefon: +45 20 25 66 91

Email: anrbl@lolland.dk

 

Bestyrelsesmedlem:

 Agnes Kondrup Rasmussen,

Præstevænget 1A,

4895 Errindlev.

Telefon: +45 54 60 03 23

Email: kondrup2@pc.dk

 

Bestyrelsesmedlem:

Erik Larsen,

Duevænget 25,

4970 Rødby.

 Telefon: +45 54 60 63 88

 

 

 

 

En hilsen fra Formanden

Købmanden fortsætter


Et stort flertal besluttede på generalforsamlingen den 11. 11. at give købmanden en chance mere. En ny bestyrelse har et halvt år til at afværge lukningen. Vi er trukket i arbejdstøjet og er i skrivende stund ved at sætte os grundigt ind i det hele.
Bestyrelsen har takket ja til, at Knud Jensen står som ansvarlig i forhold til bl.a. næringsbrev, tips & lotto og apoteket. Vi arbejder på at genansætte vores dygtige medarbejdere, Susanne og Lis og finde en løsning på de arbejdstimer, der kommer til at mangle, når Jakob stopper. Vi ansøger om at komme med i et erfaringsudviklingsprojekt med andre lokale købmænd i småbyer. Bestyrelsen vil forsøge at optimere driften, men overlevelsen afhænger først og fremmest af en god omsætning.
Vi har brug for, at alle her i sognet lægger mest muligt af deres indkøb hos købmanden. Kan vi gøre noget for, at du vil handle mere, så fortæl os, hvad der skal til. Vi er lutter øren!
På bestyrelsens vegne,

PS: En stor tak til alle jer, der har skabt den flotte butik, vi har nu: Jakob, Lis og Susanne, den gamle bestyrelse, alle de mange frivillige og kunderne. Glædelig julehandel!
  
Kærlig hilsen
Karin A

Lidt om forretningens historie

Butikken startede som brugsforening i 1868.

 

 forsættes når jeg får flere oplysninger, ligger du inde med noget så skriv endelig